Chat with us on WhatsApp!

חדרי בריחה בחיפה והצפון Lost

חדרי בריחה

תוכן עניינים

האם אתם חושבים שמשחקי בריחה זה רעיון חדש? לא בדיוק!

בכתבה זו נספר לכם על ההסיטוריה המרתקת של חדרי הבריחה.

למרות שחדרי בריחה זכו לפופולריות רק לאחרונה, משחקי בריחה למעשה קיימים כבר למעלה מעשור!
חדרי בריחה התחילו כהרפתקאות וירטואליות פשוטות ביפן,
ואחר כך תעשיית חדרי הבריחה התפשטה ברחבי העולם,
והציעה פעילויות לאנשים המעוניינים לחוות את הבידור שלהם, ולא רק לצפות בו.

מהם מקורות חדרי הבריחה ?

משחקי הווידיאו המוקדמים ביותר הסתמכו בתחילה על פקודות מבוססות טקסט לשליטה במשחק.
עם זאת, ככל שהטכנולוגיה השתפרה, יצרניות המשחקים החלו להשתמש ברמזים חזותיים במקום זאת.
עם הטכנולוגיה המתקדמת הזו והפופולריות הגוברת של משחקי הווידאו בשנות השבעים,
החלו חברות בסיעור מוחות של שיטות חדשות לשחקנים כדי לקיים אינטראקציה נוספת עם המשחקים שלהם.

זה פינה מקום למשחקי הרפתקאות של הצבעה ולחיצה – הסבא של חדרי הבריחה מהחיים האמיתיים.
המשחקים שוחקו בעיקר במחשבים,
הצבעה והקלקה דרשו מהשחקנים להשתמש בסמן (עכבר המחשב) כדי לקיים אינטראקציה עם אובייקטים במשחק
.
Planet Mephius היא הדוגמה המוקדמת ביותר, שתוכננה על ידי Eiji Yokoyama ופורסמה על ידי T&E Soft בשנת 1983.
משחק הצבעה והקלקה הראשון הזה היה זמין רק ביפן, אך אב טיפוס זה להרפתקאות וירטואליות גדל בפופולריות שלו,
ובסופו של דבר הוביל ליצירת משחקי וידיאו בסגנון של ” לברוח מהחדר ”.

.

משחקי “בריחה מהחדר” מוקדמים

בשנת 1988, ג’ון וילסון יצר את “מאחורי דלתות סגורות”,
משחק מבוסס טקסט שנחשב להופעתו הראשונה של שחקן שנלכד בתוך חדר.
רעיון זה זכה לפופלריות ובמהלך חמש עשרה השנים הבאות,
משחקי הווידאו בסגנון “בריחה מהחדר” החלו לאמץ את סגנון המשחק של “הצבעה עם עכבר המחשב והקלקה” המועדף.

משחקי “בריחה מהחדר” הפכו למבוקשים עוד יותר עם שחרורו של Crimson Room בשנת 2004,
משחקו של היוצר היפני טושימיצו טאקאגי.
Crimson Room זכה לפופולריות, לפחות באופן חלקי, בגלל הגידול בגישה לאינטרנט.
המשחק עדיין מקוון ומקושר למעלה אם ברצונך לבדוק זאת בעצמך!

הז’אנר המקורי של “בריחה מהחדר” ידוע גם בשם טאקאגיזם, בשילוב עם שמו של היוצר טאקאגי.
בדומה לCrimson Room, משחקים רבים בז’אנר זה מתחילים בהקדמה קצרה וטקסט ומערבים נקודת מבט מגוף ראשון.
אווירת המשחקים מעוררת לעתים קרובות תחושות בידוד בשל המוזיקה המאיימת, הממשק המינימליסטי והיעדר דמויות אחרות.

השחקנים צריכים לחפש בחדר על ידי ריחוף העכבר ולחיצה על אובייקטים.
משחקים אלה בדרך כלל מתקיימים בחדר יחיד כשהמטרה הסופית היא לברוח מבעד לדלת.
הפופולריות של משחקי וידיאו כמו אלה הפכה בסופו של דבר להשראה להרפתקאות חדרי בריחה מהחיים האמיתיים.

משחק הבריחה הראשון מהחיים האמיתיים

טאקו קאטו מהעיר קיוטו יצר את משחק הבריחה הראשון מהחיים האמיתיים בשנת 2007.
הפופולריות של משחקי הווידאו בסגנון “בריחה מהחדר”,
והתשוקה האישית שלו להרפתקאות עוררו בו השראה לנסות משהו חדש.

“חשבתי שאוכל ליצור הרפתקה משלי – סיפור – ואז להזמין אנשים להיות חלק מזה …
ילדה שישבה לידי (פעם) אמרה שהיא מכורה למשחקי בריחה מקוונים, אז פשוט ניסיתי להכין אחד כזה”

במקור, האורחים שיחקו במשחקים אישיים בברים ומועדונים יפניים שונים.
עם זאת, חברות בנו מקומות קבועים יותר ברחבי אסיה ואירופה במהלך השנים הבאות.
משחקי בריחה הגיעו לבסוף לארצות הברית בין 2012 ל -2014,
כאשר מספר מותגים זכו בפופלריות בהדרגה בסן פרנסיסקו, סיאטל, סנט לואיס, ניו יורק ונאשוויל.

חדרי בריחה – סוג חדש של בידור

מאמצע עד סוף 2014, התעשייה החלה לראות פיצוץ של עסקים בתחום חדרי הבריחה.
שחקנים יכולים כעת לחפש את ההרפתקאות הסוחפות האלה בכל רחבי העולם.
תיאוריה אחת מאחורי הפופולריות של חדרי בריחה, מלבד היותה מהנה להפליא, היא העלייה בביקוש ל”בידור חווייתי “.
אנשים כבר לא רוצים לשבת ולצפות. הם רוצים לעשות!
הדבר ניכר בעלייתם של משחקי מציאות מדומה, פסטיבלי מוזיקה,
אטרקציות הרפתקאות “רדופות” וכנסים נישתיים כמו Comic-Con.

חדרי בריחה משתלבים בצורה חלקה בז’אנר הבידור הזה מכיוון שהם חוויות סוחפות.
במקום לצפות בדמויות המתארות סיפור על המסך, השחקנים הם הדמויות הראשיות!
שחקנים יכולים להיות גיבורי ההרפתקאות שלהם כשהם חיים עלילה והרפתקאות שנראו בעבר רק על המסך.
הם יכולים לפרוץ מהכלא, להשתתף בשודי אמנות נועזים, למצוא אוצר מוסתר ועוד הרבה יותר!

.

איך משריינים עכשיו חדרי בריחה בקלות ?

לשריון חדר בריחה בצפון ב Lost קריית ביאליק לחצו על הלינק למטה עכשיו !

לחצו על לינק עכשיו >> כן, אני רוצה לשריין פעילות בחדר בריחה עכשיו

אהבתם? שתפו מאמר זה!